fredag 25. september 2015

IKT

Sist tirsdag hadde vi den første nettsamlinga. Første halvdel foregikk på Skype, mens andre halvdel brukte vi Hangouts. Begge deler fungerte helt greit, personlig syns jeg Skype var litt bedre på lydkvalitet og at det var enklere å dele skjerm. Egentlig er det vel mest smak og behag.
Neste samling blir nok også en nettsamling med One note som tema. Jeg føler litt frustrasjon i forhold til tida vi bruker på dette, da jeg ikke ser noe behov for å bruke denne type IKT løsninger i min egen undervisning på kjøretøy. Jeg håper at fokuset snart blir vridd mer over på den nye kunnskapen jeg skal tilegne meg i eget yrkesfag.
En av mine svake sider er at jeg aldri klarer å holde munn, men sier det jeg mener i de aller fleste situasjoner. Dette har skaffet meg mye ekstra arbeid og en del problemer opp i gjennom årene. Jeg stakk fram hodet og beklaget meg litt på Wikien i dag angående det med mye fokus på IKT og lite på yrkesfag. Det resulterte i at Mustafa Trond la ut noen stikkord og startet en samskrivingstråd om dette emnet i forhold til fagplanen. Jeg ble utfordret til å styre denne tråden. Jeg har skrevet litt der som en start så nå er jeg spent på om mine medstudenter har noen meninger og synspunkter om dette....

2 kommentarer:

  1. Hvilken side på Wikien er det du tenker på?

    SvarSlett
    Svar
    1. Siden som heter innhold. Der skal vi finne frem til en felles forståelse av hva studiet skal inneholde.

      Slett