mandag 28. desember 2015

Digitalt læringselement

Et av arbeidskravene i ATEKO6100 er produksjon og utprøving av digitalt læringselement i egen undervisning.

Innledning
Jeg vil her beskrive det produserte læringselementet, målet med opplæringen, læringsaktiviteten og evaluering/oppsummering.
 
Mål
Målet  med opplæringen er at elevene skal kunne starte systemtesteren "Vida" og koble seg til vår Volvo V50 opplæringsbil og være klar til å starte en systematisk feilsøking. 
 
Bakgrunn
Vida er Volvo sin systemtester og inneholder også verkstedlitteraturen med feilsøkingsveiledninger og tekniske beskrivelser og data. Ved hjelp av denne testeren og grunnleggende kunnskaper om motorstyringer og bilelektro kan elevene utføre feilsøking på bilen.
Dette er en aktivitet for de elevene som har tilegnet seg de nødvendige grunnleggende kunnskaper.
 
Læringsaktivitet 
Elevene jobber to stykker sammen og får utdelt systemtesteren Vida med nødvendige kabler samt en instruksjon med forklaring og nødvendige passord etc. slik at de kan komme i gang.
 
Evaluering
Når elevene har koblet seg opp og prøvd de ulike funksjonene får de i oppgave å gå inn å lese ut og notere verdier fra noen komponenter på bilen.
 
Oppsummering og tilbakemeldinger
Tilbakemeldingene fra elevene går ut på at de føler denne øvelsen som utfordrende, morsom og lærerik.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar